こだわりの妥協 : 現在日本の商業アニメーションにおける創造性の逆説
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 67 号
155-162 頁
2018-12-21 発行
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1.46 MB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
こだわりの妥協 : 現在日本の商業アニメーションにおける創造性の逆説
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タイトル ( eng ) |
Compromise and Creativity: Paradoxes in Current Japanese Commercial Animated Films
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作成者 |
一藤 浩隆
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 67 |
開始ページ | 155 |
終了ページ | 162 |
抄録 |
This study investigated threes among the limited animation techniques, which is one characteristic of Japanese commercial animated fi lm. This technique of threes was used to reduce costs or attractiveness in Japanese commercial animated films, but it not sufficiently clear in contemporary examples of threes. A contemporary example of threes was analyzed in The Collection of Uchoten-kazoku Key Animation Art by Toshiyuki Inoue, which is a textbook collecting key frame art for animator training. The results showed that Japanese commercial animated film ranges widely from ones to fours, which is based on threes. The techniques described in the textbook are freely used in a wide range of Japanese commercial animated films. Although this technique began as an attempt to reduce costs. it became a creative characteristic of Japanese commercial animated films.
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著者キーワード |
animation
anime
Japanese culture
creativity
アニメーション
アニメ
日本文化
創造性
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NDC分類 |
社会 [ 360 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2018-12-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
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