日本人大学生英語学習者への授業内発音指導に関するアンケート調査の分析
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 67 号
135-140 頁
2018-12-21 発行
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ファイル情報(添付) |
BullGradSchEducHU-Part2_67_135.pdf
1.26 MB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
日本人大学生英語学習者への授業内発音指導に関するアンケート調査の分析
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タイトル ( eng ) |
A Survey Analysis of Pronunciation Instruction in Japanese University English Learners
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作成者 |
渡邉 勝仁
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 67 |
開始ページ | 135 |
終了ページ | 140 |
抄録 |
The purpose of this study is to investigate how Japanese university English learners consider pronunciation instructions at their university and also assess their belief in their English-speaking abilities in creating new pronunciation classes. A total of 102 university students were given a survey containing 10 questions exploring the needs for creating new pronunciation classes, with responses using a fi ve-point Likert scale. The results show some significant findings: i.e., many students expressed a strong desire to take pronunciation classes during their university studies and most students expressed a high desire to improve their English pronunciation for their own future benefit.
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著者キーワード |
pronunciation
English education
survey
secondary school education
発音
英語教育
アンケート調査
中学・高校教育
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2018-12-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
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