Research gap in the negative language transfer studies and a Sociocultural approach: A proposal of integration to foster L2 learning
広島大学留学生教育 22 号
53-63 頁
2018-09-30 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( eng ) |
Research gap in the negative language transfer studies and a Sociocultural approach: A proposal of integration to foster L2 learning
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作成者 | |
収録物名 |
広島大学留学生教育
Journal of International Education International Center Hiroshima University
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号 | 22 |
開始ページ | 53 |
終了ページ | 63 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1342-8934
[NCID] AA11286840
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抄録 |
There is a fairly long history in the studies of Second Language Acquisition and particularly in the field of Language Transfer (LT) as an inevitable phenomenon (Odlin, 1989). Most literatures thus far complied with a certain procedure in its study of LT, however, this is not without its limitations. Meanwhile, LT, particularly negative LT (-LT), may benefit from the application of Vygotsky’s Sociocultural Theory of the Zone of Proximal Development (ZPD) and Scaffolding. The present paper reviews -LT literatures and suggests an integration with ZPD and Scaffolding to its study.
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
英語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学国際センター
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発行日 | 2018-09-30 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1342-8934
[NCID] AA11286840
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