Research gap in the negative language transfer studies and a Sociocultural approach: A proposal of integration to foster L2 learning

広島大学留学生教育 22 号 53-63 頁 2018-09-30 発行
アクセス数 : 992
ダウンロード数 : 191

今月のアクセス数 : 12
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
JIntEduHU_22_53.pdf 270 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Research gap in the negative language transfer studies and a Sociocultural approach: A proposal of integration to foster L2 learning
作成者
収録物名
広島大学留学生教育
Journal of International Education International Center Hiroshima University
22
開始ページ 53
終了ページ 63
収録物識別子
[ISSN] 1342-8934
[NCID] AA11286840
抄録
There is a fairly long history in the studies of Second Language Acquisition and particularly in the field of Language Transfer (LT) as an inevitable phenomenon (Odlin, 1989). Most literatures thus far complied with a certain procedure in its study of LT, however, this is not without its limitations. Meanwhile, LT, particularly negative LT (-LT), may benefit from the application of Vygotsky’s Sociocultural Theory of the Zone of Proximal Development (ZPD) and Scaffolding. The present paper reviews -LT literatures and suggests an integration with ZPD and Scaffolding to its study.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学国際センター
発行日 2018-09-30
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1342-8934
[NCID] AA11286840