大学院生によるアメリカの小中学校での体験型海外教育実地研究報告Ⅺ
学校教育実践学研究 24 巻
131-148 頁
2018-03-22 発行
アクセス数 : 1260 件
ダウンロード数 : 260 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/45467
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_24_131.pdf
1.01 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
大学院生によるアメリカの小中学校での体験型海外教育実地研究報告Ⅺ
|
タイトル ( eng ) |
A Report on Overseas Teaching Practicum by Graduate Students in Elementary/Secondary Schools in the United States(Ⅺ)
|
作成者 |
泉 沙希
城戸 ナツミ
近藤 秀樹
塩田 佐恵
髙木 勝海
畠山 絢
尾藤 郁哉
福田 麟太朗
古川 惠理
宗本 千鶴
吉﨑 優葵
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 24 |
開始ページ | 131 |
終了ページ | 148 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This paper reports on the 11th overseas teaching practicum in the U.S. 12 students joined this year’s program and they observed and conducted lessons in English in three local public schools in North Carolina after careful and repeated preparation sessions in Japan. Many of them did lessons on crosscultural understandings and a few taught subject contents. Through the trail to convey messages in English, their foreign language, students learned the role of verbal and nonverbal language and the more universal way to explain topics to children who are unfamiliar with what re taught. And they also learned and noticed the cultural differences and similalities between the two countries. It seemed that students realized that the two countries share many things in common such as what chidren are like, teachers’ attitude toward children and challenges they are facing, and people’s kindness. These learning was no substitute experience for the participants and it is hoped that their experience will be passed to the next generation when they become teachers.
|
著者キーワード |
global education
overseas teaching practicum
crosscultural understanding
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2018-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|