にこにこ広島ルームにおける学習相談の実際 : 認知カウンセリングの今日的課題

学校教育実践学研究 24 巻 39-46 頁 2018-03-22 発行
アクセス数 : 947
ダウンロード数 : 177

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_24_39.pdf 791 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
にこにこ広島ルームにおける学習相談の実際 : 認知カウンセリングの今日的課題
タイトル ( eng )
The Status Quo for Learning Support in the Niko Niko Hiroshima Room: Current Issues of Cognitive Counseling
作成者
中村 涼
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
24
開始ページ 39
終了ページ 46
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This paper describe the status quo in learning support in cognitive counseling at the Niko Niko Hiroshima Room. Among the Niko Niko Hiroshima Room’s clients, many children with intellectual and/or developmental disabilities need individual learning support. Moreover, the guardians of those children also suffer for results of their children and otherwise and need informational and emotional support. Although many case reports in cognitive counseling have been presented and published, new educational strategies should be devised for children with intellectual and/or developmental disabilities. And learning support through cognitive counseling must support be given both school children as well as their guardians.
著者キーワード
cognitive counseling
individual learning support
support for school children’s guardians
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2018-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493