読みのヴァージョン (3) : 作者écrivainへの接近
中等教育研究紀要 64 号
3-11 頁
2018-03-31 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
読みのヴァージョン (3) : 作者écrivainへの接近
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タイトル ( eng ) |
Version of the Reading (3): Approach to Écrivain
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作成者 | |
収録物名 |
中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education
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号 | 64 |
開始ページ | 3 |
終了ページ | 11 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
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抄録 |
本稿は,国語科の「読むこと」の授業過程を“パフォーマンス課題-評価”の教育評価過程と捉え,コンピテンシー育成に向けてパフォーマンスの「質」,ひいては認知プロセスの「質」を問う一般評価基準の観点を検討する考察の第3稿である。「読むこと」におけるパフォーマンスの「質」には,“読み”の型(=読み方)が深くかかわっている。ここでは,第1稿でモデル化した“読みのヴァージョン”の第3ヴァージョンを踏まえて,テキスト形成の言語過程における作者(言語行為主体=「著作家écrivain」)に接近する“読み”を取り上げ,これにそくした観点試案を提示した。
This research paper continues our work on the learning process of types of reading in Japanese classes by assessing performance in educational assessment. The perspective of the Public Assessment Standard was considered to measure the quality of the performance and the recognition process in improving competency. The quality of performance in the reading class, i.e., through “a child’s thoughts and expression” is related to the model (style) of reading deeply. In this paper, which is based on the third version of reading that was modelled into three types in the first paper, the approach to écrivain is examined. A tentative plan is proposed for improving the learning process of reading from an assessment perspective in accordance with this version of a reading hierarchy.
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学附属中・高等学校
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発行日 | 2018-03-31 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1349-7782
[NCID] AA12025729
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