初見視奏能力と聴音能力の関連性
音楽文化教育学研究紀要 25 号
199-205 頁
2013-03-22 発行
アクセス数 : 869 件
ダウンロード数 : 265 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/43997
ファイル情報(添付) |
MusicCultEduc_25_199.pdf
937 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
初見視奏能力と聴音能力の関連性
|
タイトル ( eng ) |
Relation between Sight-Reading Ability and Music Dictation Ability
|
作成者 |
向田 あかり
|
収録物名 |
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
|
号 | 25 |
開始ページ | 199 |
終了ページ | 205 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|
抄録 |
The purpose of this study was to clear the relation between sight-reading ability and music dictation ability. Piano majors (N=23) served as participants. The investigation was constructed from two parts. In the first part, participants played 8 music excerpts on the piano to judge their abilities of sight-reading as expert or non-expert. In the second part, participants were tested their music listening abilities with music dictation tests, including a single melody, great staff, and four parts. Results from this investigation revealed a tendency ; the experts of sight-reading were good at listening clearly at the melody of left hand part in great staffs and four parts.
|
NDC分類 |
音楽 [ 760 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
|
発行日 | 2013-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
|