オーストラリアの芸術科カリキュラム(音楽)における多文化教育の視点 : 初等段階に着目して

音楽文化教育学研究紀要 24 号 159-169 頁 2012-03-22 発行
アクセス数 : 731
ダウンロード数 : 138

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
MusicCultEduc_24_159.pdf 1.25 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
オーストラリアの芸術科カリキュラム(音楽)における多文化教育の視点 : 初等段階に着目して
タイトル ( eng )
The Arts (Music) of Australian Curriculum: Elementary Stage of Multicultural Education
作成者
井内 志穂
収録物名
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
24
開始ページ 159
終了ページ 169
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
抄録
This study is intended to consider a viewpoint of multicultural education in the arts (music) education, using the Australian curriculum of the arts (music) as object of the study.
As a result, it was shown that in all Australian states some activities of music such as listening to music or singing songs should be multicultural.
Furthermore, there was a state where activities which created or appreciated were used as the basis of recognition and talking about the backgrounds of the music of the various cultures.
The heart of learning about multicultural education in the field of Australian music is aimed at recognizing music after experiencing various culture's music.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
発行日 2012-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850