イエールセミナー(1963)再考 : 史的意義の再評価とアメリ力における受容

音楽文化教育学研究紀要 24 号 99-106 頁 2012-03-22 発行
アクセス数 : 685
ダウンロード数 : 91

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
MusicCultEduc_24_99.pdf 1.07 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
イエールセミナー(1963)再考 : 史的意義の再評価とアメリ力における受容
タイトル ( eng )
Rethinking of the Yale Seminar: Reevaluation of the Historical Meaning and the Acceptance
作成者
長谷川 諒
収録物名
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
24
開始ページ 99
終了ページ 106
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
抄録
The purpose of this study is to re-evaluate the educational significance of the Yale Seminar, which is the most influential promoter of modernization in music education. Analyzing the report of the Yale Seminar and articles about it, the following distinguishing facets were revealed: (1) the Yale's multiple recommendations made a hierarchical structure which was dominated by the nature of musicality, (2) in America, however, the Yale's significance were recognized as a factor contributing to expand repertory rather than define musicality.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
発行日 2012-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850