市民性教育における多文化主義の役割 : スカンジナビアの視点
学習開発学研究 10 号
3-13 頁
2017-03-16 発行
アクセス数 : 1114 件
ダウンロード数 : 438 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/42632
ファイル情報(添付) |
JEducSci_10_3.pdf
1.03 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
市民性教育における多文化主義の役割 : スカンジナビアの視点
|
タイトル ( eng ) |
The Role of Multiculturalism in Citizenship Education : A Scandinavian Perspective
|
作成者 |
ビセツ ハイディ
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 10 |
開始ページ | 3 |
終了ページ | 13 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
In this paper, I propose to link two separate educational fields. In so doing, I argue that these fields are more than linked, they are closely intertwined. The aim of this discussion is to bring together these concepts and to investigate some of the practical implications of such an endeavor. This is done with a firm conviction that such an exercise will contribute to an expansion of our understanding of democracy, including an appreciation of diversity as something else than an anomaly, rather a state of normalcy in a democracy. First, I will provide a brief introduction as to how multicultural education and democratic education respectively can be understood. Then I move on to investigate where and how they actually overlap through discussing four dimensions: 1) Developing of citizens; 2) Our perspectives on justice; 3) Living together; and, 4) a relatively compact and brief discussion of cosmopolitanism, and then I will wrap up.
|
著者キーワード |
democracy
diversity
citizenship
multicultural
民主主義
多様性
市民性
多文化
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2017-03-16 |
権利情報 |
Copyright (c) 2017 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|