モンテッソーリ・メソッドにおけるA.M.マッケローニの幼児・児童を対象とした音楽指導法 : Music Book: Melodyの検討を中心に

音楽文化教育学研究紀要 29 号 41-46 頁 2017-03-22 発行
アクセス数 : 888
ダウンロード数 : 427

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
MusicCultEduc_29_41.pdf 1.19 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
モンテッソーリ・メソッドにおけるA.M.マッケローニの幼児・児童を対象とした音楽指導法 : Music Book: Melodyの検討を中心に
タイトル ( eng )
Musical Teaching Method for Preschool- and Elementary School-aged Children in A. M. Maccheroni’s Montessori Method : Focusing on Music Book: Melody
作成者
藤尾 かの子
収録物名
音楽文化教育学研究紀要
Bulletin of music culture education
29
開始ページ 41
終了ページ 46
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850
抄録
A.M. Maccheroni developed a music education approach for preschool- and elementary school-aged children using the Montessori Method. To clarify the tenets of Maccheroni’s musical teaching method, we focus on her Music Book. The Music Book consists of 6 volumes; in this study, we start by analyzing Music Book: Melody (Vol. 5), intended for children over 5 years old. As a result of our study, the following becomes clear;1) Music Book: Melody (Vol. 5) aims to increase children’s capacity for music composition and appreciation, 2) Music Book: Melody (Vol. 5) builds on the techniques shown in earlier volumes. In other words, children acquire the learning contents through repetition.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科音楽文化教育学講座
発行日 2017-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1347-0205
[NCID] AA11546850