モンテッソーリ・メソッドにおける歌唱活動の特徴 : A.M. マッケローニの音楽教育に着目して

アクセス数 : 999
ダウンロード数 : 362

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
モンテッソーリ・メソッドにおける歌唱活動の特徴 : A.M. マッケローニの音楽教育に着目して
タイトル ( eng )
Features of Singing in the Montessori Method : The Musical Education of Maccheroni
作成者
藤尾 かの子
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
65
開始ページ 283
終了ページ 292
抄録
Maccheroni worked with Montessori throughout her professional life, and was a major contributor to the development of musical education in the Montessori method. The current study aimed to distinguish the characteristics of singing in the Montessori Method through an examination of documents written by Maccheroni. Our analysis revealed four main components of singing education in the Montessori method: 1) The use of singing as a daily activity; 2) The development of singing techniques; 3) Developing an understanding of the elements of music; and 4) Learning ways to express oneself through the development of artistry. Overall, our results revealed several distinctive features of Maccheroni’s method of singing education, as a way of teaching children to express themselves through the unique worldview of their own music.
著者キーワード
Montessori Method
A.M. Maccheroni
singing
music education
モンテッソーリ・メソッド
マッケローニ
歌唱活動
音楽教育
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2016-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725