文学的文章の読みにおける読者の自己内対話に関する研究 : 『羅生門』における自己内対話の過程を手がかりに
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 65 号
129-137 頁
2016-12-22 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
文学的文章の読みにおける読者の自己内対話に関する研究 : 『羅生門』における自己内対話の過程を手がかりに
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タイトル ( eng ) |
A Study on the Reader’s Self-dialogue in Literary Reading : A clue to the process of self-dialogue of Ryunosuke Akutagawa “Rashoumon”
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作成者 |
武田 裕司
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収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
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号 | 65 |
開始ページ | 129 |
終了ページ | 137 |
抄録 |
In this paper, I consider the self-dialogue of the reader in the literary reading. First, I overviewed theory “The Dialogical self” by H. Hermans. It revealed a process of self-dialogue of the reader as a clue that. Second, using a Ryunosuke Akutagawa “Rashoumon”, it was considered a model of self-dialogue of the reader. As a result, along with the reveal the process of reading of being based on multiple of the readers of self, it was able to reveal the value of as a teaching tool of Ryunosuke Akutagawa “Rashoumon”. The literature there is a function to activate the self-dialogue, the reader is thereby obtain a new noticed.
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著者キーワード |
Literature
self-dialogue
Ryunosuke Akutagawa
Rashoumon
文学的文章
自己内対話
芥川龍之介
羅生門
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
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発行日 | 2016-12-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
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