文章の記憶と理解に及ぼす提示モダリティの効果

アクセス数 : 1385
ダウンロード数 : 2522

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 23
ファイル情報(添付)
BullGradSchEducHU-Part1_65_1.pdf 959 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
文章の記憶と理解に及ぼす提示モダリティの効果
タイトル ( eng )
Modality Effects on Sentence Memory and Understanding
作成者
田中 裕佳
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
65
開始ページ 1
終了ページ 5
抄録
In this study, poems were presented in one of three modalities: auditory, visual, or audiovisual. Modality differences in recall performance were observed only in a word memory test, revealing that visual and audiovisual presentation exhibited superiority over auditory presentation. The modality effect was not observed in the serial recall test, or the meaning understanding test. These results are discussed in terms of sentence memory and understanding.
著者キーワード
modality effect
auditory presentation
visual presentation
audiovisual presentation
poetry
モダリティ効果
聴覚提示
視覚提示
視・聴覚提示
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2016-12-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554