科学概念の獲得と一貫性に関する基礎的研究 : 大学生を対象とした調査を基盤として
学校教育実践学研究 22 巻
269-273 頁
2016-03-22 発行
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HiroshimaJSchEduc_22_269.pdf
1.06 MB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
科学概念の獲得と一貫性に関する基礎的研究 : 大学生を対象とした調査を基盤として
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タイトル ( eng ) |
An Analysis of Consistency of Scientific Concept : Based on the Actual Conditions of Undergraduate School Students
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作成者 |
雲財 寛
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収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
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巻 | 22 |
開始ページ | 269 |
終了ページ | 273 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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抄録 |
The purpose of this study is to provide some implications for curriculum and instruction of buoyancy in secondary school science. The paper-test items about buoyancy in liquids based on the research of Zeineddin & Abd-El-Khalick (2010) were administered to 159 university students. The results of 91% students who had learned physics at high school showed the difficulty of description/application of the theory of buoyancy at different contexts. Although they described the theory of buoyancy, some students can’t perform scientific reasoning well at the other context. These difficulties are caused by memorizing the formula or rules without the understanding of conception of buoyancy in liquids.
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内容記述 |
本研究はJSPS科研費25242015の助成を受けたものである。
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
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発行日 | 2016-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
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