「水」を素材とした理科の学習文脈(地学領域) : 地球表層におけるエネルギー循環

学校教育実践学研究 22 巻 125-134 頁 2016-03-22 発行
アクセス数 : 840
ダウンロード数 : 329

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_22_125.pdf 1.64 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「水」を素材とした理科の学習文脈(地学領域) : 地球表層におけるエネルギー循環
タイトル ( eng )
Learning context in Earth Science education using “water” as a material : the function of the water in the Energy circulation of the Earth’s surface
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
22
開始ページ 125
終了ページ 134
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
It is considered that the current school education is not sufficient to motivate children’s interest and concern and consequently their learning can hardly be proactive. In order to perform motivation of study, it is considered important to understand the meaning of why they should study. For this reason, in the present report, the author has rearranged the knowledge of systematic learning in the meteorological field which is learned during the course of elementary and junior high schools, and has also shown an example of a learning style to continue to expand study along the context, in order to clarify the meaning of learning knowledge.
内容記述
本研究は科学研究費補助金(課題番号:25242015)の助成を受けたものである。
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2016-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493