「水」を素材とした理科の学習文脈(生物領域) : 海洋生態系
学校教育実践学研究 22 巻
119-124 頁
2016-03-22 発行
アクセス数 : 1058 件
ダウンロード数 : 186 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/40403
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_22_119.pdf
1.2 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「水」を素材とした理科の学習文脈(生物領域) : 海洋生態系
|
タイトル ( eng ) |
Learning context in biology education using “water” in marine ecosystem
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 22 |
開始ページ | 119 |
終了ページ | 124 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
Marine ecosystem is one of our familiar environments and provides various ecosystem services for us. To date, conservation and sustainable use of biodiversity in marine ecosystem becomes an object of public concern. In this paper, features of learning contents of marine ecosystem from secondary education in Japan were briefly reviewed. In addition, three context-based approaches of marine ecosystem in biology education by focusing on the social problems were proposed.
|
内容記述 |
本研究の一部は,科学研究費基盤研究A(25242015,代表:古賀信吉)の助成を受けて行ったものである。
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2016-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|