「水」を素材とした理科の学習文脈(物理領域) : デモンストレーションを用いたアプローチ

学校教育実践学研究 Volume 22 Page 113-117 published_at 2016-03-22
アクセス数 : 1017
ダウンロード数 : 602

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 5
File
HiroshimaJSchEduc_22_113.pdf 1.1 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
「水」を素材とした理科の学習文脈(物理領域) : デモンストレーションを用いたアプローチ
Title ( eng )
Learning context in physics education using “water” as a material : An approach based on demonstrations
Creator
Source Title
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
Volume 22
Start Page 113
End Page 117
Journal Identifire
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
Abstract
The contextual learning is expected to enhance the learner’s interest and motivation in Science education. We briefly review the several contextual learning in physics education, and consider their merits and demerits. We also propose an approach based on demonstrations as the contextual learning in the unit on “water”.
Descriptions
本研究は,文部科学省科学研究費補助金,基盤研究A(25242015)の援助を受けて行われたものである。
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
Date of Issued 2016-03-22
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493