「水」を素材とした理科の学習文脈(物理領域) : デモンストレーションを用いたアプローチ
学校教育実践学研究 Volume 22
Page 113-117
published_at 2016-03-22
アクセス数 : 1017 件
ダウンロード数 : 602 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/40402
File |
HiroshimaJSchEduc_22_113.pdf
1.1 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
「水」を素材とした理科の学習文脈(物理領域) : デモンストレーションを用いたアプローチ
|
Title ( eng ) |
Learning context in physics education using “water” as a material : An approach based on demonstrations
|
Creator | |
Source Title |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
Volume | 22 |
Start Page | 113 |
End Page | 117 |
Journal Identifire |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
Abstract |
The contextual learning is expected to enhance the learner’s interest and motivation in Science education. We briefly review the several contextual learning in physics education, and consider their merits and demerits. We also propose an approach based on demonstrations as the contextual learning in the unit on “water”.
|
Descriptions |
本研究は,文部科学省科学研究費補助金,基盤研究A(25242015)の援助を受けて行われたものである。
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
Date of Issued | 2016-03-22 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|