「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割

学校教育実践学研究 22 巻 105-112 頁 2016-03-22 発行
アクセス数 : 1044
ダウンロード数 : 713

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_22_105.pdf 1.29 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割
タイトル ( eng )
Learning Context in Chemical Education Using “Water” in Chemical and Natural Events
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
22
開始ページ 105
終了ページ 112
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
This paper describes basic researches on learning contexts of “water” in chemical education. First, the features of “water” as teaching materials were discussed. Second, some previous efforts for the context-based learning of “water” in foreign and domestic cases were summarized. And third, two examples for the learning contexts of “water” were proposed on the basis of some lesson practices.
内容記述
本研究の一部は,平成25~27年度科学研究費補助金基盤研究C(課題番号:25350203,研究代表者:網本貴一)および平成25~28年度科学研究費補助金基盤研究A(課題番号:25242015,研究代表者:古賀信吉)の助成を受けて行ったものである。
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2016-03-22
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493