「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割
学校教育実践学研究 22 巻
105-112 頁
2016-03-22 発行
アクセス数 : 1044 件
ダウンロード数 : 713 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/40401
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_22_105.pdf
1.29 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割
|
タイトル ( eng ) |
Learning Context in Chemical Education Using “Water” in Chemical and Natural Events
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 22 |
開始ページ | 105 |
終了ページ | 112 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This paper describes basic researches on learning contexts of “water” in chemical education. First, the features of “water” as teaching materials were discussed. Second, some previous efforts for the context-based learning of “water” in foreign and domestic cases were summarized. And third, two examples for the learning contexts of “water” were proposed on the basis of some lesson practices.
|
内容記述 |
本研究の一部は,平成25~27年度科学研究費補助金基盤研究C(課題番号:25350203,研究代表者:網本貴一)および平成25~28年度科学研究費補助金基盤研究A(課題番号:25242015,研究代表者:古賀信吉)の助成を受けて行ったものである。
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2016-03-22 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|