「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割

学校教育実践学研究 Volume 22 Page 105-112 published_at 2016-03-22
アクセス数 : 1033
ダウンロード数 : 701

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 0
File
HiroshimaJSchEduc_22_105.pdf 1.29 MB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割
Title ( eng )
Learning Context in Chemical Education Using “Water” in Chemical and Natural Events
Creator
Source Title
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
Volume 22
Start Page 105
End Page 112
Journal Identifire
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
Abstract
This paper describes basic researches on learning contexts of “water” in chemical education. First, the features of “water” as teaching materials were discussed. Second, some previous efforts for the context-based learning of “water” in foreign and domestic cases were summarized. And third, two examples for the learning contexts of “water” were proposed on the basis of some lesson practices.
Descriptions
本研究の一部は,平成25~27年度科学研究費補助金基盤研究C(課題番号:25350203,研究代表者:網本貴一)および平成25~28年度科学研究費補助金基盤研究A(課題番号:25242015,研究代表者:古賀信吉)の助成を受けて行ったものである。
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
Date of Issued 2016-03-22
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493