「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割
学校教育実践学研究 Volume 22
Page 105-112
published_at 2016-03-22
アクセス数 : 1033 件
ダウンロード数 : 701 件
今月のアクセス数 : 5 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/40401
File |
HiroshimaJSchEduc_22_105.pdf
1.29 MB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
「水」を素材とした理科の学習文脈(化学領域) : 化学事象や自然事象における水の役割
|
Title ( eng ) |
Learning Context in Chemical Education Using “Water” in Chemical and Natural Events
|
Creator | |
Source Title |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
Volume | 22 |
Start Page | 105 |
End Page | 112 |
Journal Identifire |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
Abstract |
This paper describes basic researches on learning contexts of “water” in chemical education. First, the features of “water” as teaching materials were discussed. Second, some previous efforts for the context-based learning of “water” in foreign and domestic cases were summarized. And third, two examples for the learning contexts of “water” were proposed on the basis of some lesson practices.
|
Descriptions |
本研究の一部は,平成25~27年度科学研究費補助金基盤研究C(課題番号:25350203,研究代表者:網本貴一)および平成25~28年度科学研究費補助金基盤研究A(課題番号:25242015,研究代表者:古賀信吉)の助成を受けて行ったものである。
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
Date of Issued | 2016-03-22 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|