Reflections on the Three-Block Movie-English Method : Adjustment and Supplementation
広島外国語教育研究 19 号
141-150 頁
2016-03-01 発行
アクセス数 : 1251 件
ダウンロード数 : 207 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/39675
ファイル情報(添付) |
h-gaikokugokenkyu_19_141.pdf
928 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Reflections on the Three-Block Movie-English Method : Adjustment and Supplementation
|
タイトル ( jpn ) |
Three-Block Movie-English Method に対する省察 : 修正と補助教材の使用
|
作成者 | |
収録物名 |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
号 | 19 |
開始ページ | 141 |
終了ページ | 150 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
抄録 |
本稿は,映画と小説化された作品を用いる Three-Block Method (Howell, 2015) に対し,過去1年間で施した5つの修正,すなわち,ブロックの並べかえ,アクティビティの削減,プリントのカラー化,応用練習の使用,L1インプットの充実を概観するものである。また,ミュージカル映画中の楽曲が Three-Block Method の補助教材としてどのように使用されうるのかを,映画『West Side Story』に焦点をあて詳説する。
This article outlines and reflects on five adjustments made over the course of a year to the author’s ‘three-block’ lesson method introduced in Howell (2015). The five adjustments are: resequencing of the activity blocks; reduction in the number of activities; colorization of the handouts; use of expansion drills; and increase in L1 input. In addition, a supplementation of the method using popular songs is presented, exemplified by the musical film ‘West Side Story’.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学外国語教育研究センター
|
発行日 | 2016-03-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 2016 広島大学外国語教育研究センター
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|