Reflections on the Three-Block Movie-English Method : Adjustment and Supplementation

広島外国語教育研究 Issue 19 Page 141-150 published_at 2016-03-01
アクセス数 : 1186
ダウンロード数 : 189

今月のアクセス数 : 7
今月のダウンロード数 : 4
File
h-gaikokugokenkyu_19_141.pdf 928 KB 種類 : fulltext
Title ( eng )
Reflections on the Three-Block Movie-English Method : Adjustment and Supplementation
Title ( jpn )
Three-Block Movie-English Method に対する省察 : 修正と補助教材の使用
Creator
Source Title
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
Issue 19
Start Page 141
End Page 150
Journal Identifire
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
Abstract
本稿は,映画と小説化された作品を用いる Three-Block Method (Howell, 2015) に対し,過去1年間で施した5つの修正,すなわち,ブロックの並べかえ,アクティビティの削減,プリントのカラー化,応用練習の使用,L1インプットの充実を概観するものである。また,ミュージカル映画中の楽曲が Three-Block Method の補助教材としてどのように使用されうるのかを,映画『West Side Story』に焦点をあて詳説する。
This article outlines and reflects on five adjustments made over the course of a year to the author’s ‘three-block’ lesson method introduced in Howell (2015). The five adjustments are: resequencing of the activity blocks; reduction in the number of activities; colorization of the handouts; use of expansion drills; and increase in L1 input. In addition, a supplementation of the method using popular songs is presented, exemplified by the musical film ‘West Side Story’.
NDC
Education [ 370 ]
Language
eng
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学外国語教育研究センター
Date of Issued 2016-03-01
Rights
Copyright (c) 2016 広島大学外国語教育研究センター
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332