Reflections on the Three-Block Movie-English Method : Adjustment and Supplementation
広島外国語教育研究 Issue 19
Page 141-150
published_at 2016-03-01
アクセス数 : 1302 件
ダウンロード数 : 217 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/39675
File | |
Title ( eng ) |
Reflections on the Three-Block Movie-English Method : Adjustment and Supplementation
|
Title ( jpn ) |
Three-Block Movie-English Method に対する省察 : 修正と補助教材の使用
|
Creator | |
Source Title |
広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education
|
Issue | 19 |
Start Page | 141 |
End Page | 150 |
Journal Identifire |
[PISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|
Abstract |
本稿は,映画と小説化された作品を用いる Three-Block Method (Howell, 2015) に対し,過去1年間で施した5つの修正,すなわち,ブロックの並べかえ,アクティビティの削減,プリントのカラー化,応用練習の使用,L1インプットの充実を概観するものである。また,ミュージカル映画中の楽曲が Three-Block Method の補助教材としてどのように使用されうるのかを,映画『West Side Story』に焦点をあて詳説する。
This article outlines and reflects on five adjustments made over the course of a year to the author’s ‘three-block’ lesson method introduced in Howell (2015). The five adjustments are: resequencing of the activity blocks; reduction in the number of activities; colorization of the handouts; use of expansion drills; and increase in L1 input. In addition, a supplementation of the method using popular songs is presented, exemplified by the musical film ‘West Side Story’.
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
eng
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学外国語教育研究センター
|
Date of Issued | 2016-03-01 |
Rights |
Copyright (c) 2016 広島大学外国語教育研究センター
|
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1347-0892
[NCID] AA11424332
|