保育者が遊び保育の日案を構想することの限界 : 幼児の遊び文化の自立性と継続性への着目の必要性 <特別寄稿論文>

幼年教育研究年報 37 巻 67-73 頁 2015-10-15 発行
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タイトル ( jpn )
保育者が遊び保育の日案を構想することの限界 : 幼児の遊び文化の自立性と継続性への着目の必要性 <特別寄稿論文>
タイトル ( eng )
Considering play when designing a daily program for children : The importance of continuity and autonomy in establishing a ‘culture of play’ in early childhood education <Special Contribution>
作成者
小川 博久
収録物名
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
37
開始ページ 67
終了ページ 73
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
抄録
Each morning, when children enter their classroom, they will take some time to investigate it before choosing their own space. If experiences within this autonomously chosen space are positive, for example, through playing together happily with their friends, they will usually choose the same location the following day (and so on into the future, establishing a pattern of continuity). Consequently, their location within the room becomes a charged site where the memories of playing and learning to work together with classmates and playthings intersect. It is of vital importance for teachers to consider how these elements of continuity and autonomy can be integrated into their daily programming, because developing a strong ‘culture of play’ will allow the children to develop quickly into productive learners with fertile imaginations.
著者キーワード
play
daily program
teacher
culture of play
early childhood education
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
発行日 2015-10-15
権利情報
Copyright (c) 2015 幼年教育研究年報編集委員会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110