教師のリーダーシップと教科指導力の育成プログラム : シンガポールにおける国立教育学院のGPLに注目して <教師教育・教員養成>
学校教育実践学研究 21 巻
133-141 頁
2015-03-20 発行
アクセス数 : 1732 件
ダウンロード数 : 761 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/37523
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_21_133.pdf
847 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教師のリーダーシップと教科指導力の育成プログラム : シンガポールにおける国立教育学院のGPLに注目して <教師教育・教員養成>
|
タイトル ( eng ) |
A Programme that Empowers Leadership and Subject Pedagogy for Senior Teacher who can supervise the Novice Teacher : Focusing on the Programmes provided by GPL of National Institute of Education in Singapore
|
作成者 |
渡邉 巧
大坂 遊
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 21 |
開始ページ | 133 |
終了ページ | 141 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The aim of this paper is to clarify the abilities essential to the senior teachers who have mentorship and the teacher training system for empowering mentorship, based on programs provided by National Institute of Education (NIE) in Singapore. For achieving it, we had an interview with the faculty and students at NIE, and then corded theses texts as well as handbook, which was published for participants of Teacher Leader Programme 1 (TLP1). The results showed that TLP1 dealt the following four abilities. (1) acquiring coaching skills for delivering the educational theory and pedagogy to novice teachers, (2) understanding the educational theory and pedagogy to be delivered, (3) supervising the novice teachers by applying these skills and knowledge, and (4) growing oneself as classroom teacher and mentor. This program was significant because it intended to empower the novice teacher by empowering the senior teacher who could train them intentionally.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2015-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|