中学校国語科におけるリテラチャー・サークル実践の展開 : 「少年の日の思い出」を扱う単元の場合 <学習指導法・教材およびカリキュラム開発>
学校教育実践学研究 21 巻
35-45 頁
2015-03-20 発行
アクセス数 : 2249 件
ダウンロード数 : 2851 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 18 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/37512
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_21_35.pdf
1.6 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
中学校国語科におけるリテラチャー・サークル実践の展開 : 「少年の日の思い出」を扱う単元の場合 <学習指導法・教材およびカリキュラム開発>
|
タイトル ( eng ) |
Some Considerations on lessons by Literature Circles in a Junior High Japanese Language Arts Classroom : In the case of an unit with Hermann Hesse’s Jugendgedenken
|
作成者 |
居川 あゆ子
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 21 |
開始ページ | 35 |
終了ページ | 45 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In this paper, possibilities of the Literature Circles practice in Japanese junior high language classes were explored. By considering on lessons of Hermann Hesse’s Jugendgedenken in a Grade 8 Japanese Language Arts classroom using the idea of Literature Circles, we found such lessons had effects to enhance students’ appetite for learning and reading abilities. And we also suggested that the Literature Circles methodology would be effective to developing students’ abilities for comprehending texts as learning materials, then we suggested many Japanese classrooms should adapt Literature Circles more actively.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2015-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|