大学生のキャリア・パースペクティブ形成に及ぼすソーシャルサポートおよびメンタリングの効果の検討
学習開発学研究 7 号
19-27 頁
2014-04-30 発行
アクセス数 : 1784 件
ダウンロード数 : 2287 件
今月のアクセス数 : 7 件
今月のダウンロード数 : 13 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35695
ファイル情報(添付) |
JEducSci_7_19.pdf
629 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
大学生のキャリア・パースペクティブ形成に及ぼすソーシャルサポートおよびメンタリングの効果の検討
|
タイトル ( eng ) |
Effects of Social Supports and Mentoring on Career Perspective of University Students
|
作成者 |
西分 翔太
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 7 |
開始ページ | 19 |
終了ページ | 27 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
The purpose of this study was to examine the effects of social supports and mentoring on career perspective of university students. The results of our investigation using a sample of 128 university students showed the following: 1) emotional supports from friends, faculty and staff had positive effects on clear perspective factor of career perspective, 2) emotional supports from parents and senior students had positive effects on continuance perspective factor of career perspective, 3) instrumental supports from senior students had positive effects on perspective duration factor of career perspective, 4) working life factor of mentoring had positive effects on clear perspective factor and continuance perspective factor of career perspective, 5) job hunting factor of mentoring had negative effects on continuance perspective factor of career perspective. It was suggested that social supports and mentoring are important factors to promote career perspective of university students.
|
著者キーワード |
social support
mentoring
career perspective
ソーシャルサポート
メンタリング
キャリア・パースペクティブ
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2014-04-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2014 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|