学習困難な児童を対象とした学習援助
学校教育実践学研究 20 巻
33-42 頁
2014-03-21 発行
アクセス数 : 1221 件
ダウンロード数 : 1174 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35563
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_20_33.pdf
433 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
学習困難な児童を対象とした学習援助
|
タイトル ( eng ) |
Study support for an elementary school child with learning difficulties
|
作成者 |
田村 玲奈
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 20 |
開始ページ | 33 |
終了ページ | 42 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This paper is a case report for a child with Learning Disabilities by cognitive counseling. The first author instructed elementary school children of fourth grade. He calculated with finger counting. We conducted cognitive counseling (Ichikawa, 1993) sessions weekly for him. There were 13 sessions for 4 month. These sessions include the training of calculation without finger counting. He calculated many times. As a result of this counseling session, he can calculate quickly without finger counting.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2014-03-21 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|