自立した読者を育成するための評価の在り方 : ドナ・サントマンのリーディング・ワークショップ実践の検討を通して
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 62 号
181-190 頁
2013-12-20 発行
アクセス数 : 1225 件
ダウンロード数 : 468 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35366
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_62_181.pdf
1.07 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
自立した読者を育成するための評価の在り方 : ドナ・サントマンのリーディング・ワークショップ実践の検討を通して
|
タイトル ( eng ) |
The Way of Assessment to Foster Independent Reader : Through An Examination of Donna Santman's Practices of Reading Workshop
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 62 |
開始ページ | 181 |
終了ページ | 190 |
抄録 |
In this paper, I picked up Donna Santman's practices, and examined the way of assessment to help students to be independent readers. Through some examination, I clarified the aspects of two types of assessments she used. One is "early assessment" for figuring out the student's condition before she conducted Reading Workshop. This "early assessment" is important to identify students'misconception of reading, and to take shape comprehension strategies for revising student's misconceptions. The other is conducted through conversation between teacher and students by using rubric in the conference. In this conversation, teacher assess the student's use of comprehension strategy, and evaluate the outcomes that students produced. Finally, I pointed out that it was important to examine the vision of assessment, and to conduct ongoing assessments based on the vision because such assessments led to evaluate student's outcomes and the effects of comprehension instruction.
|
著者キーワード |
Comprehension strategy
Assessment
Reading Workshop
理解方略
学力評価
リーディング・ワークショップ
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2013-12-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|