フランスの中等理科教員養成カリキュラムに関する研究 : CAPES を中心として
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 62 号
17-25 頁
2013-12-20 発行
アクセス数 : 1176 件
ダウンロード数 : 208 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35348
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
フランスの中等理科教員養成カリキュラムに関する研究 : CAPES を中心として
|
タイトル ( eng ) |
A Study of Secondary Science Teacher Training Program in France : Focus on CAPES
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
号 | 62 |
開始ページ | 17 |
終了ページ | 25 |
抄録 |
The aim of this paper is to clarify the characteristics of secondary science teacher training program in France today. The results were as follows; 1. The elements of competences required for teachers in France contain three parts, i.e. subject matters, management of student learning, and public education system. 2. By showing teacher competences concretely, the person, who is engaged in pre-service and in-service training, can share the concept of teacher profession. 3. The structure of secondary science teacher training program is established to be able to develop teacher competences gradually.
|
著者キーワード |
secondary science
teacher training program
France
中等理科
教員養成カリキュラム
フランス
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2013-12-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|