適切な問題解決方略の習得へ向けた学習支援
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 62 号
171-179 頁
2013-12-20 発行
アクセス数 : 1303 件
ダウンロード数 : 823 件
今月のアクセス数 : 0 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35345
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_171.pdf
584 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
適切な問題解決方略の習得へ向けた学習支援
|
タイトル ( eng ) |
Educational Support for Acquisition of the Appropriate Problem Solving Strategy
|
作成者 |
真鍋 明日香
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 62 |
開始ページ | 171 |
終了ページ | 179 |
抄録 |
This case study focused on acquisition of the appropriate problem solving strategy. Educational support based on cognitive counseling was carried out for an elementary school children of fourth grade who showed difficulties for solving math word problems. As a result of this cognitive counseling sessions, she can constitute a mental model from sentences by using daiagrams. And her self-efficacy of mathematics is enhanced, too.
|
著者キーワード |
educational support
cognitive counseling
problem solving strategy
math word problem
学習支援
認知カウンセリング
問題解決方略
文章題
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2013-12-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|