Strand概念の導入による読解カリキュラム改善の可能性 : 要点・要旨把握指導に焦点をあてて
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 62 号
99-107 頁
2013-12-20 発行
アクセス数 : 916 件
ダウンロード数 : 231 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 4 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/35337
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_99.pdf
461 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
Strand概念の導入による読解カリキュラム改善の可能性 : 要点・要旨把握指導に焦点をあてて
|
タイトル ( eng ) |
The Possibility that Improve Reading Curriculum by Innovating the Concept of Strand Focus on Grasp the Point and the Summary
|
作成者 | |
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 62 |
開始ページ | 99 |
終了ページ | 107 |
抄録 |
There are problems in reading curriculum at course of study.Especially ,there are 4 problems about grasping the point and the summury of text. 1)It is too difficult concentrated studying in grade 3-6. 2)It is difficult to understand the systematics between grade 2-3. 3)There is not contents of teaching in grade 8-9. 4)There are contents of teaching in grade 10-12 again ,but it is difficult to understand the systematics.Each teacher devise to solve these problems,but these problems are still unsolved.Therefore I propose the idea that innovate concept of strand for reading curriculum systematically.
|
著者キーワード |
spiral curriculum
expository texts
strand
スパイラルカリキュラム
説明的文章
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2013-12-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|