Strand概念の導入による読解カリキュラム改善の可能性 : 要点・要旨把握指導に焦点をあてて

アクセス数 : 916
ダウンロード数 : 231

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 4
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
Strand概念の導入による読解カリキュラム改善の可能性 : 要点・要旨把握指導に焦点をあてて
タイトル ( eng )
The Possibility that Improve Reading Curriculum by Innovating the Concept of Strand Focus on Grasp the Point and the Summary
作成者
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
62
開始ページ 99
終了ページ 107
抄録
There are problems in reading curriculum at course of study.Especially ,there are 4 problems about grasping the point and the summury of text. 1)It is too difficult concentrated studying in grade 3-6. 2)It is difficult to understand the systematics between grade 2-3. 3)There is not contents of teaching in grade 8-9. 4)There are contents of teaching in grade 10-12 again ,but it is difficult to understand the systematics.Each teacher devise to solve these problems,but these problems are still unsolved.Therefore I propose the idea that innovate concept of strand for reading curriculum systematically.
著者キーワード
spiral curriculum
expository texts
strand
スパイラルカリキュラム
説明的文章
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2013-12-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554