米国における包括的アプローチに関する一考察 : PBISの視察から

学校教育実践学研究 19 巻 73-82 頁 2013-03-21 発行
アクセス数 : 1746
ダウンロード数 : 600

今月のアクセス数 : 5
今月のダウンロード数 : 5
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_19_73.pdf 578 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
米国における包括的アプローチに関する一考察 : PBISの視察から
タイトル ( eng )
Study on the Comprehensive School Counseling and Guidance Approach in the United States : From inspection at PBIS
作成者
長江 綾子
山崎 茜
中村 孝
枝廣 和憲
エリクソン ユキコ
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
19
開始ページ 73
終了ページ 82
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of this study is to obtain some ideas about Comprehensive School Counseling and Guidance Approach in the United States from the literature and PBIS inspection. From this inspection and the literature, we learnt 1) Common purpose, information and approach 2) Clear set of positive expectations & behaviors and intervention, 3) Evidence- based intervention, 4) Clear set of evaluation (Check list) system.

Also, in the inspection, we learnt that teachers analysis children's behavior by data from check list in multiple perspectives, and it connects their intervention. We got to see the system to connect this data and intervention.

Like this way, we chanced to see the system with cases, in which data connected with concrete intervention or fixing intervention leading the result.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2013-03-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493