Thinking Comparatively about the Textbook : Oscillating Between the National, the International and the Global

国際教育協力論集 14 巻 2 号 51-65 頁 2012-03-31 発行
アクセス数 : 822
ダウンロード数 : 100

今月のアクセス数 : 1
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
JICE_14-2_51.pdf 178 KB 種類 : 全文
タイトル ( eng )
Thinking Comparatively about the Textbook : Oscillating Between the National, the International and the Global
作成者
Klerides Eleftherios
収録物名
国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education
14
2
開始ページ 51
終了ページ 65
収録物識別子
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
抄録
This article suggests an imagining of textbooks as sites oscillating between three different but interrelated archives: the national, the international, and the global. Any textbook, it is argued, draws on themes and perspectives from these three archives and this hybridization of the textbook produces ambivalence. Unclear and ambivalent messages in the textbook are signs of difficulties in accommodating the competing narratives of community and identity that are constituted in the national, the international, and the global. This specific approach to textbooks is discussed with examples of social studies textbooks from England and Greece, especially history textbooks.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
英語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学教育開発国際協力研究センター
発行日 2012-03-31
権利情報
Copyright (c) 2011 「国際教育協力論集」編集委員会
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847