Thinking Comparatively about the Textbook : Oscillating Between the National, the International and the Global
国際教育協力論集 14 巻 2 号
51-65 頁
2012-03-31 発行
アクセス数 : 822 件
ダウンロード数 : 100 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/34397
ファイル情報(添付) |
JICE_14-2_51.pdf
178 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Thinking Comparatively about the Textbook : Oscillating Between the National, the International and the Global
|
作成者 |
Klerides Eleftherios
|
収録物名 |
国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education
|
巻 | 14 |
号 | 2 |
開始ページ | 51 |
終了ページ | 65 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
|
抄録 |
This article suggests an imagining of textbooks as sites oscillating between three different but interrelated archives: the national, the international, and the global. Any textbook, it is argued, draws on themes and perspectives from these three archives and this hybridization of the textbook produces ambivalence. Unclear and ambivalent messages in the textbook are signs of difficulties in accommodating the competing narratives of community and identity that are constituted in the national, the international, and the global. This specific approach to textbooks is discussed with examples of social studies textbooks from England and Greece, especially history textbooks.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育開発国際協力研究センター
|
発行日 | 2012-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2011 「国際教育協力論集」編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847
|