Training of Supervisors of Primary Schol Teacher Training Institutions and Quality of Basic Education in Niger : An Analysis of Profiles, Motivation and Working Conditions
国際教育協力論集 11 巻 3 号
55-66 頁
2008-12-30 発行
アクセス数 : 788 件
ダウンロード数 : 96 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/34310
ファイル情報(添付) |
JICE_11-3_55.pdf
822 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( eng ) |
Training of Supervisors of Primary Schol Teacher Training Institutions and Quality of Basic Education in Niger : An Analysis of Profiles, Motivation and Working Conditions
|
作成者 |
Goza Nana Aicha
Kallekoye Zoumari Issa
Mounkaila Harouna
|
収録物名 |
国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education
|
巻 | 11 |
号 | 3 |
開始ページ | 55 |
終了ページ | 66 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1344-2996
[EISSN] 1344-7998
[NCID] AA11281847
|
抄録 |
The study concerns the training of supervisors1 of primary school teacher training institutions (ENI2) in Niger with a particular focus on profiles, working conditions, and motivation. It aims at determining in what ways these variables influence or affect teaching activities. The results show that the variables related to profile and bad working conditions determine motivation which in turn affects classroom teaching behaviours.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
英語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学教育開発国際協力研究センター
|
発行日 | 2008-12-30 |
権利情報 |
Copyright (c) 2008 「国際教育協力論集」編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1344-2996
[NCID] AA11281847
|