イタリアの小・中学校における音楽科教育の変遷 : 1894年から現在までのプログラムに着目して

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ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
イタリアの小・中学校における音楽科教育の変遷 : 1894年から現在までのプログラムに着目して
タイトル ( eng )
A Change of Music Education in Elementary School and Junior High School in Italy : Focusing on programs since 1894
作成者
大野内 愛
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
61
開始ページ 333
終了ページ 342
抄録
The purpose of this study is to examine the music education in Italy regarding changes of programs. As a result, it was found that the music education from the birth of a “song" to the present is divided into the following four periods: 1) a period when music was regarded as a means to accomplish the political purpose of fostering the spirit of patriotism, 2) a period when cognitive contents of music were emphasized, 3) a period when music was regarded as a means of spiritual education, and 4) a period when music was regarded as a communication tool closely related to daily life. In Italy, music education has been greatly influenced by the political matters or trends in the education. Furthermore, the purpose of music education in Italy has been education through music, rather than only teaching music. In other words, music is regarded as a means of education.
著者キーワード
music education
Italy
program
音楽科教育
イタリア
プログラム
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2012-12-21
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725