英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ : EBMとNBMからの考察
中国地区英語教育学会研究紀要 40 号
11-20 頁
2010-03-31 発行
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520 KB
種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ : EBMとNBMからの考察
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タイトル ( eng ) |
Evidence and Narrative in Studies of ELT in Japan : In Comparison with EBM and NBM
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作成者 | |
収録物名 |
中国地区英語教育学会研究紀要
CASELE research bulletin
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号 | 40 |
開始ページ | 11 |
終了ページ | 20 |
抄録 |
ELT studies in Japan are characterized by their disregard for qualitative approaches. Biased power relation between quantitative and qualitative researches is maintained by academic discourse as "regime of truth." The treatment of evidence and narrative, both as a symbol of quantitative and qualitative researches respectively, is to be examined in comparison with an advanced area of similar inquiry. This paper chose medicine for comparison because of its clinical nature and its inclusion of "Evidence Based Medicine" and "Narrative Based Medicine." The paper compared the features of ELT studies and medicine in terms of practice, quantification, and experimental design. It also introduced "evidence level" and understanding of narrative in medicine. This comparative study concludes that ELT studies in Japan overestimate their evidence and underestimate narrative in general. Reformation of the "regime of truth" is needed to grant legitimate power to narratives of teachers in classroom.
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NDC分類 |
英語 [ 830 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 学術雑誌論文 |
出版者 |
中国地区英語教育学会
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発行日 | 2010-03-31 |
権利情報 |
本論文の著作権は中国地区英語教育学会に属する
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0385-1192
[NCID] AN00145179
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