アニメーションによるexemptarを活用した意味表出の指導法

中国地区英語教育学会研究紀要 38 号 91-100 頁 2008-04-01 発行
アクセス数 : 483
ダウンロード数 : 97

今月のアクセス数 : 3
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
CaseleResBull_38_91.pdf 447 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
アニメーションによるexemptarを活用した意味表出の指導法
タイトル ( eng )
A Production Practice through Animated Pictures : The role of exemplars
作成者
柳井 智彦
収録物名
中国地区英語教育学会研究紀要
CASELE research bulletin
38
開始ページ 91
終了ページ 100
抄録
This article reports on the role of exemplars which the teacher presents as models for answers in conversational English. The subjects of the study were two groups of college students the author taught by different methods in different academic years. One of the groups was taught by the "Semantic Category Practice" method, and the other by the "Exemplar Practice" method aided by Flash animation. The results of the final test show that the "Exemplar Practice" group made highly frequent use of exemplars which had been practiced in class and that they outperformed the other group for the total words in their responses. It is argued that exemplars facilitate learners' oral performance if they are based on an analysis of communicative need and practiced through efficient multimedia. Theoretical implications for usage-based learning are discussed.
NDC分類
英語 [ 830 ]
言語
日本語
資源タイプ 学術雑誌論文
出版者
中国地区英語教育学会
発行日 2008-04-01
権利情報
本論文の著作権は中国地区英語教育学会に属する
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 0385-1192
[NCID] AN00145179