子どもの育ちをとらえる評価視点に関する予備的考察 : 「プロジェクト・スペクトラム」を手がかりとして
幼年教育研究年報 33 巻
15-30 頁
2011-12-01 発行
アクセス数 : 1208 件
ダウンロード数 : 1957 件
今月のアクセス数 : 10 件
今月のダウンロード数 : 5 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/33673
ファイル情報(添付) |
AREC_33_15.pdf
772 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
子どもの育ちをとらえる評価視点に関する予備的考察 : 「プロジェクト・スペクトラム」を手がかりとして
|
タイトル ( eng ) |
A Pilot Study on Perspectives of Assessing the Development of Preschool Children : Exploiting "Project Spectrum" as a Clue
|
作成者 |
山内 紀幸
山内 淳子
|
収録物名 |
幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood
|
巻 | 33 |
開始ページ | 15 |
終了ページ | 30 |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|
抄録 |
The purpose of this study was to examine characteristic of perspectives of assessing the development of children in "A" kindergarten in Japan, through contrast them with perspectives in "Project Spectrum." "A" kindergarten teachers' perspectives were distilled from their description about the development of children in cumulative records. They had more perspectives of assessing the development of "Social Understanding", less perspectives of assessing the development of "Mechanics and Construction," "Mathematics," "Music" and "Science" and more perspectives of assessing motivation. It was inferred that to distill perspectives and contrast them with other perspectives and to organize perspectives was meaningful for self-assessment, PDCA in kindergarten and day-care center.
|
著者キーワード |
Project Spectrum
cumulative record for kindergarten
self-assessment
PDCA
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属幼年教育研究施設
|
発行日 | 2011-12-01 |
権利情報 |
Copyright (c) 2011 幼年教育研究年報編集委員会
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 0388-3078
[NCID] AN00246110
|