言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に
学習開発学研究 5 号
19-28 頁
2012-03-31 発行
アクセス数 : 1081 件
ダウンロード数 : 2647 件
今月のアクセス数 : 19 件
今月のダウンロード数 : 9 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/33215
ファイル情報(添付) |
JEducSci_5_19.pdf
1.02 MB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に
|
タイトル ( eng ) |
A Study of Language Acquisition Support Theory : Based on a Parental Survey of Peek-a-Boo
|
作成者 |
今井 康晴
|
収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
|
号 | 5 |
開始ページ | 19 |
終了ページ | 28 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|
抄録 |
This paper of purpose is conduct on the "Peek-a-boo" and picture-book "Peek-a-boo" from the consciousness of parents. "Peek-a-boo" can be mentioned as an important play. This is because "Peek-a-boo" the play enables the communication of parent and child. Communication with parents has a significant influence on language acquisition and development of children. In addition, the communication is regarded as the basics to issue words in language acquisition. "Peek-a-boo" is not intended to be limited to the play, widely used as a picture book. The study focuses on the state of "Peek-a-boo" play to help promote communication and language acquisition based on these. Survey was carried out to the parent for the "Peek-a-boo" and. Aims to this paper the significance of play as a support for parent-child communication and language acquisition "Peek-a-boo".
|
著者キーワード |
Language acquisition support
Play
Peek-a-boo
picture-book
言語獲得支援
遊び
いないいないばー
絵本
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
発行日 | 2012-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
|
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
|