言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に

学習開発学研究 5 号 19-28 頁 2012-03-31 発行
アクセス数 : 1081
ダウンロード数 : 2647

今月のアクセス数 : 19
今月のダウンロード数 : 9
ファイル情報(添付)
JEducSci_5_19.pdf 1.02 MB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
言語獲得支援論に関する一考察 : 母子遊び「いないいないばー」をめぐる保護者の意識調査を中心に
タイトル ( eng )
A Study of Language Acquisition Support Theory : Based on a Parental Survey of Peek-a-Boo
作成者
今井 康晴
収録物名
学習開発学研究
Journal of Learning Science
5
開始ページ 19
終了ページ 28
収録物識別子
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
抄録
This paper of purpose is conduct on the "Peek-a-boo" and picture-book "Peek-a-boo" from the consciousness of parents. "Peek-a-boo" can be mentioned as an important play. This is because "Peek-a-boo" the play enables the communication of parent and child. Communication with parents has a significant influence on language acquisition and development of children. In addition, the communication is regarded as the basics to issue words in language acquisition. "Peek-a-boo" is not intended to be limited to the play, widely used as a picture book. The study focuses on the state of "Peek-a-boo" play to help promote communication and language acquisition based on these. Survey was carried out to the parent for the "Peek-a-boo" and. Aims to this paper the significance of play as a support for parent-child communication and language acquisition "Peek-a-boo".
著者キーワード
Language acquisition support
Play
Peek-a-boo
picture-book
言語獲得支援
遊び
いないいないばー
絵本
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
発行日 2012-03-31
権利情報
Copyright (c) 2012 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X