教材作成による生物の学習 : 特に「植物の花の構造」について
学校教育実践学研究 18 巻
87-90 頁
2012-03-20 発行
アクセス数 : 1188 件
ダウンロード数 : 162 件
今月のアクセス数 : 3 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/32592
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_18_87.pdf
812 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
教材作成による生物の学習 : 特に「植物の花の構造」について
|
タイトル ( eng ) |
Learning of Biological Contents by development of Teaching Materials : Morphology of Flowers
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 18 |
開始ページ | 87 |
終了ページ | 90 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In the present study, development of the model of a flower as the teaching material was applied for understanding about morphology of flowers in the teacher trainee class. At first, students morphologically observed the flowers in detail. Then they tried to produce the models of flowers by paper. The completeness of each model changed with students who made. However, the concept of the model which they meant was clear. In addition to the detailed knowledge about the learning contents, various abilities are required in order to develop teaching materials. Therefore, the process of development of teaching materials is effective in teacher trainees.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2012-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|