幼児の言語獲得に関する一考察 : ブルーナーの言語獲得論を中心に
学習開発学研究 4 号
21-27 頁
2011-03-31 発行
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種類 :
全文
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タイトル ( jpn ) |
幼児の言語獲得に関する一考察 : ブルーナーの言語獲得論を中心に
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タイトル ( eng ) |
A study on children's language acquisition : Focusing on Bruner's language acquisition
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作成者 |
今井 康晴
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収録物名 |
学習開発学研究
Journal of Learning Science
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号 | 4 |
開始ページ | 21 |
終了ページ | 27 |
収録物識別子 |
[PISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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抄録 |
This paper's purpose is discussed in Bruner's language acquisition. Bruner was not only understood the language partially of the thinking and development but also was grasped as a tool of the mind and a tool of the thinking. When the child acquired the language, he emphasized it as a tool that defined the meaning and the world to the entry of the culture. The method was achieved at the time of interaction between the mothers and children, when the young child acquires language, it was not to wait for advancement, insisted that it is hastened by environment. Thereupon, the structure in the acquisition of the language of Bruner in these some points was outlined, and the process of the language acquisition in relations between the interaction with mother and child and others was clarified.
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著者キーワード |
Bruner
language
language acquisition
scaffolding
format
ブルーナー
言語
言語獲得
足場かけ
フォーマット
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NDC分類 |
教育 [ 370 ]
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言語 |
日本語
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資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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発行日 | 2011-03-31 |
権利情報 |
Copyright (c) 2011 広島大学大学院教育学研究科学習開発学講座
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出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1883-8200
[NCID] AA1244667X
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