国語科におけるメディア教育の典型性 : 国語科メディア教育観において「憚られ」ているものの克服

アクセス数 : 797
ダウンロード数 : 370

今月のアクセス数 : 0
今月のダウンロード数 : 0
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
国語科におけるメディア教育の典型性 : 国語科メディア教育観において「憚られ」ているものの克服
タイトル ( eng )
How Should We Overcome the Sense of Resistance to the Media Education? : Some considerations on the road to overcoming "hesitation" to media education in Japanese language instruction
作成者
瀧口 美絵
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
59
開始ページ 151
終了ページ 159
抄録
In this paper, the problem that how we overcome the "hesitation" to media education in Japanese language instruction was discussed. After discussing some arguments in this problem, some suggestions were presented as follows; overcoming the good considerations to media machines, planning the lessons along children's developing stages, making the opportunities for sharing teachers' practices each other, etc.
著者キーワード
media education
hesitation
media literacy
メディア教育
「憚られ」ているもの
メディア・リテラシー
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2010-12-24
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725