国語科におけるメディア教育の典型性 : 国語科メディア教育観において「憚られ」ているものの克服
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Issue 59
Page 151-159
published_at 2010-12-24
アクセス数 : 868 件
ダウンロード数 : 400 件
今月のアクセス数 : 1 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/31032
File |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_59_151.pdf
349 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
国語科におけるメディア教育の典型性 : 国語科メディア教育観において「憚られ」ているものの克服
|
Title ( eng ) |
How Should We Overcome the Sense of Resistance to the Media Education? : Some considerations on the road to overcoming "hesitation" to media education in Japanese language instruction
|
Creator |
Takiguchi Mie
|
Source Title |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
|
Issue | 59 |
Start Page | 151 |
End Page | 159 |
Abstract |
In this paper, the problem that how we overcome the "hesitation" to media education in Japanese language instruction was discussed. After discussing some arguments in this problem, some suggestions were presented as follows; overcoming the good considerations to media machines, planning the lessons along children's developing stages, making the opportunities for sharing teachers' practices each other, etc.
|
Keywords |
media education
hesitation
media literacy
メディア教育
「憚られ」ているもの
メディア・リテラシー
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科
|
Date of Issued | 2010-12-24 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1346-5554
[NCID] AA11618725
|