フィンランドの教員養成における質保証の実態 : ユバスキュラ大学のポートフォリオを事例として
学校教育実践学研究 16 巻
117-126 頁
2010-03-20 発行
アクセス数 : 1443 件
ダウンロード数 : 351 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 6 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/29471
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_16_117.pdf
619 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
フィンランドの教員養成における質保証の実態 : ユバスキュラ大学のポートフォリオを事例として
|
タイトル ( eng ) |
A Study on Actual Situation of Qualitative Assurance in Pre-service Education of Finland
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 16 |
開始ページ | 117 |
終了ページ | 126 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
The aim of this study was to investigate the real situation of the qualitative guarantee on one conspicuous case, Jyväskylä University, which has trained especially high-quality teachers in Finland. In addition to the literature study, face to face interview was conducted and clarified the structure of curriculum, the transition of portfolio, and the present situation of pre-service education. Some suggestions were obtained about the improvement of teacher training education in our country including the effective use of portfolio.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2010-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|