フィンランドの教員養成における質保証の実態 : ユバスキュラ大学のポートフォリオを事例として

学校教育実践学研究 16 巻 117-126 頁 2010-03-20 発行
アクセス数 : 1443
ダウンロード数 : 351

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 6
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_16_117.pdf 619 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
フィンランドの教員養成における質保証の実態 : ユバスキュラ大学のポートフォリオを事例として
タイトル ( eng )
A Study on Actual Situation of Qualitative Assurance in Pre-service Education of Finland
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
16
開始ページ 117
終了ページ 126
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The aim of this study was to investigate the real situation of the qualitative guarantee on one conspicuous case, Jyväskylä University, which has trained especially high-quality teachers in Finland. In addition to the literature study, face to face interview was conducted and clarified the structure of curriculum, the transition of portfolio, and the present situation of pre-service education. Some suggestions were obtained about the improvement of teacher training education in our country including the effective use of portfolio.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2010-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493