日本語母語幼児と中国語母語幼児における英語音声の反復再生 : 音節での区切りの有無の効果
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 58 号
225-230 頁
2009-12-25 発行
アクセス数 : 862 件
ダウンロード数 : 216 件
今月のアクセス数 : 8 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/28664
ファイル情報(添付) | |
タイトル ( jpn ) |
日本語母語幼児と中国語母語幼児における英語音声の反復再生 : 音節での区切りの有無の効果
|
タイトル ( eng ) |
Differences in English Words Repetition by Japanese and Chinese Preschoolers : Effects of Syllable Segmentation
|
作成者 |
李 思嫻
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
|
号 | 58 |
開始ページ | 225 |
終了ページ | 230 |
抄録 |
The present studies examined differences in English words repetition by Japanese and Chinese preschoolers. Thirty Japanese and 27 Chinese preschoolers were taken as sample to test how they repeat two-syllable English words under different conditions-with syllable segmentation or without syllable segmentation. The results are as follows: 1) Japanese preschoolers repeated the two-syllable English word in the same way under both conditions, while 2) Chinese preschoolers repeated the two-syllable English word better under the condition of words without segmentation. Chinese preschoolers perceive pronunciation of English words as a whole unit, while Japanese preschoolers tend to divide one word into smaller unit.
|
著者キーワード |
phonological awareness
phonological processing
English, preschoolers
syllable segmentation
音韻認識
音韻処理
英語
幼児
区切り
|
NDC分類 |
言語 [ 800 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2009-12-25 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039
|