日本語母語幼児と中国語母語幼児における英語音声の反復再生 : 音節での区切りの有無の効果

アクセス数 : 862
ダウンロード数 : 216

今月のアクセス数 : 8
今月のダウンロード数 : 1
ファイル情報(添付)
タイトル ( jpn )
日本語母語幼児と中国語母語幼児における英語音声の反復再生 : 音節での区切りの有無の効果
タイトル ( eng )
Differences in English Words Repetition by Japanese and Chinese Preschoolers : Effects of Syllable Segmentation
作成者
李 思嫻
収録物名
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science
58
開始ページ 225
終了ページ 230
抄録
The present studies examined differences in English words repetition by Japanese and Chinese preschoolers. Thirty Japanese and 27 Chinese preschoolers were taken as sample to test how they repeat two-syllable English words under different conditions-with syllable segmentation or without syllable segmentation. The results are as follows: 1) Japanese preschoolers repeated the two-syllable English word in the same way under both conditions, while 2) Chinese preschoolers repeated the two-syllable English word better under the condition of words without segmentation. Chinese preschoolers perceive pronunciation of English words as a whole unit, while Japanese preschoolers tend to divide one word into smaller unit.
著者キーワード
phonological awareness
phonological processing
English, preschoolers
syllable segmentation
音韻認識
音韻処理
英語
幼児
区切り
NDC分類
言語 [ 800 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科
発行日 2009-12-25
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1346-5562
[NCID] AA11625039