興味関心を高める理科授業実践 : 自作顕微鏡による観察を通して
学校教育実践学研究 13 巻
179-184 頁
2007-03-20 発行
アクセス数 : 1304 件
ダウンロード数 : 736 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 3 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27263
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_13_179.pdf
536 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
興味関心を高める理科授業実践 : 自作顕微鏡による観察を通して
|
タイトル ( eng ) |
A Case of the Science Class with Higher Interest and Concern through the Handmade Microscope
|
作成者 |
九十九 絵理
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 13 |
開始ページ | 179 |
終了ページ | 184 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In the present study, the handmade microscope was actually used for the basic tool of the observations of aquatic microorganisms in the science classes of a junior high school. The microscopes were built by the students themselves. Students had observed aquatic microorganisms interestingly. Results of questionnaire suggested that the student's interest and concern were raised through making microscopes by their own hands.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2007-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|