「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして
学校教育実践学研究 Volume 10
Page 219-228
published_at 2004-03-20
アクセス数 : 1543 件
ダウンロード数 : 453 件
今月のアクセス数 : 9 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27259
File | |
Title ( jpn ) |
「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして
|
Title ( eng ) |
Scaffolding for Developing "Independent Readers"
|
Creator | |
Source Title |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
Volume | 10 |
Start Page | 219 |
End Page | 228 |
Journal Identifire |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
Abstract |
In this paper, reading strategies as scaffoldings for developing reading abilities were examined and any reading lessons were examined; Reciprocal Teaching, Questioning the Authors, and Collaborative Reasoning. In conclusion, any ideas for developing the "independent readers" were suggested.
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
Date of Issued | 2004-03-20 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|