「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして

学校教育実践学研究 10 巻 219-228 頁 2004-03-20 発行
アクセス数 : 1519
ダウンロード数 : 448

今月のアクセス数 : 2
今月のダウンロード数 : 2
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_10_219.pdf 703 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして
タイトル ( eng )
Scaffolding for Developing "Independent Readers"
作成者
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
10
開始ページ 219
終了ページ 228
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
In this paper, reading strategies as scaffoldings for developing reading abilities were examined and any reading lessons were examined; Reciprocal Teaching, Questioning the Authors, and Collaborative Reasoning. In conclusion, any ideas for developing the "independent readers" were suggested.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2004-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493