「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして
学校教育実践学研究 10 巻
219-228 頁
2004-03-20 発行
アクセス数 : 1519 件
ダウンロード数 : 448 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27259
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_10_219.pdf
703 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
「自立した読者」を育てる足場づくり : 米国における理解方略指導論を手がかりとして
|
タイトル ( eng ) |
Scaffolding for Developing "Independent Readers"
|
作成者 | |
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 10 |
開始ページ | 219 |
終了ページ | 228 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
In this paper, reading strategies as scaffoldings for developing reading abilities were examined and any reading lessons were examined; Reciprocal Teaching, Questioning the Authors, and Collaborative Reasoning. In conclusion, any ideas for developing the "independent readers" were suggested.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2004-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|