臨床的指導力育成のための初等教育教員養成カリキュラムの開発に関する研究 : 広島大学における「特色ある教育実習プログラム」提案を受けて

学校教育実践学研究 12 巻 31-39 頁 2006-03-20 発行
アクセス数 : 1229
ダウンロード数 : 194

今月のアクセス数 : 14
今月のダウンロード数 : 3
ファイル情報(添付)
HiroshimaJSchEduc_12_31.pdf 703 KB 種類 : 全文
タイトル ( jpn )
臨床的指導力育成のための初等教育教員養成カリキュラムの開発に関する研究 : 広島大学における「特色ある教育実習プログラム」提案を受けて
タイトル ( eng )
A Study of Developing Elementary School Teacher Training Curriculum for Fostering Competence in Using both of Theoretical and Practical Knowledge
作成者
神山 貴弥
溝邊 和成
小林 秀之
収録物名
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
12
開始ページ 31
終了ページ 39
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
抄録
The purpose of present study was to make a proposition of elementary school teacher training curriculum for fostering competence in using both of theoretical and practical knowledge. First we clarified the problems of our current elementary school teacher training curriculum. Secondly, we suggested concrete plans for improving the current curriculum. Finally, we indicated the forward-looking issues on the curriculum implementation.
NDC分類
教育 [ 370 ]
言語
日本語
資源タイプ 紀要論文
出版者
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
発行日 2006-03-20
出版タイプ Version of Record(出版社版。早期公開を含む)
アクセス権 オープンアクセス
収録物識別子
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493