臨床的指導力育成のための初等教育教員養成カリキュラムの開発に関する研究 : 広島大学における「特色ある教育実習プログラム」提案を受けて
学校教育実践学研究 Volume 12
Page 31-39
published_at 2006-03-20
アクセス数 : 1217 件
ダウンロード数 : 191 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 0 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27224
File |
HiroshimaJSchEduc_12_31.pdf
703 KB
種類 :
fulltext
|
Title ( jpn ) |
臨床的指導力育成のための初等教育教員養成カリキュラムの開発に関する研究 : 広島大学における「特色ある教育実習プログラム」提案を受けて
|
Title ( eng ) |
A Study of Developing Elementary School Teacher Training Curriculum for Fostering Competence in Using both of Theoretical and Practical Knowledge
|
Creator |
Kohyama Takaya
Mizobe Kazushige
Kobayashi Hideyuki
|
Source Title |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
Volume | 12 |
Start Page | 31 |
End Page | 39 |
Journal Identifire |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
Abstract |
The purpose of present study was to make a proposition of elementary school teacher training curriculum for fostering competence in using both of theoretical and practical knowledge. First we clarified the problems of our current elementary school teacher training curriculum. Secondly, we suggested concrete plans for improving the current curriculum. Finally, we indicated the forward-looking issues on the curriculum implementation.
|
NDC |
Education [ 370 ]
|
Language |
jpn
|
Resource Type | departmental bulletin paper |
Publisher |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
Date of Issued | 2006-03-20 |
Publish Type | Version of Record |
Access Rights | open access |
Source Identifier |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|