臨床的指導力育成のための初等教育教員養成カリキュラムの開発に関する研究 : 広島大学における「特色ある教育実習プログラム」提案を受けて

学校教育実践学研究 Volume 12 Page 31-39 published_at 2006-03-20
アクセス数 : 1124
ダウンロード数 : 169

今月のアクセス数 : 4
今月のダウンロード数 : 3
File
HiroshimaJSchEduc_12_31.pdf 703 KB 種類 : fulltext
Title ( jpn )
臨床的指導力育成のための初等教育教員養成カリキュラムの開発に関する研究 : 広島大学における「特色ある教育実習プログラム」提案を受けて
Title ( eng )
A Study of Developing Elementary School Teacher Training Curriculum for Fostering Competence in Using both of Theoretical and Practical Knowledge
Creator
Kohyama Takaya
Mizobe Kazushige
Kobayashi Hideyuki
Source Title
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
Volume 12
Start Page 31
End Page 39
Journal Identifire
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
Abstract
The purpose of present study was to make a proposition of elementary school teacher training curriculum for fostering competence in using both of theoretical and practical knowledge. First we clarified the problems of our current elementary school teacher training curriculum. Secondly, we suggested concrete plans for improving the current curriculum. Finally, we indicated the forward-looking issues on the curriculum implementation.
NDC
Education [ 370 ]
Language
jpn
Resource Type departmental bulletin paper
Publisher
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
Date of Issued 2006-03-20
Publish Type Version of Record
Access Rights open access
Source Identifier
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493