子どものための英語教育 : シュタイナー教育における実践からの示唆
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域 54 号
19-28 頁
2006-03-28 発行
アクセス数 : 1720 件
ダウンロード数 : 529 件
今月のアクセス数 : 2 件
今月のダウンロード数 : 2 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27216
ファイル情報(添付) |
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_54_19.pdf
680 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
子どものための英語教育 : シュタイナー教育における実践からの示唆
|
タイトル ( eng ) |
English Education for Children : Practical Suggestions from Waldorf Education
|
作成者 |
ヤフケ クリストフ
足立 望
|
収録物名 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development
|
号 | 54 |
開始ページ | 19 |
終了ページ | 28 |
抄録 |
This paper includes Christoph Jaffke's statement concerning some aspects of English education for children originally presented at a lecture at Hiroshima University. He was a visiting professor at HU from January to June, 2005. Three points were taken into account: (1) reasons for starting to teach a foreign language relatively early, (2) methodical aspects and choice of teaching materials, and (3) aesthetic considerations. Satoshi Higuchi offered a short comment on Jaffke's statement and practice of English education for children at the end of this paper. Jaffke's brilliant way of teaching based on his abundant experiences indicates that children — even at primary school age — do indeed have a clear appreciative sense for the aesthetic quality of the language they are being offered. A doctoral candidate Nozomu Adachi helped Jaffke's stay and research.
|
著者キーワード |
English education for children
other culture
the Direct Method
movement and rhythm
play
aesthetic experience
子どものための英語教育
異文化
直接教授法
動きとリズム
遊び
美的経験
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科
|
発行日 | 2006-03-28 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1346-5546
[NCID] AA11618554
|