テディベアプロジェクトによる国際理解教育に関する一考察
学校教育実践学研究 14 巻
139-145 頁
2008-03-20 発行
アクセス数 : 1533 件
ダウンロード数 : 394 件
今月のアクセス数 : 4 件
今月のダウンロード数 : 1 件
この文献の参照には次のURLをご利用ください : https://doi.org/10.15027/27059
ファイル情報(添付) |
HiroshimaJSchEduc_14_139.pdf
437 KB
種類 :
全文
|
タイトル ( jpn ) |
テディベアプロジェクトによる国際理解教育に関する一考察
|
タイトル ( eng ) |
A Study on the Education for International Understanding through "Teddy Bear Project"
|
作成者 |
林 万青也
神山 貴弥
|
収録物名 |
学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education
|
巻 | 14 |
開始ページ | 139 |
終了ページ | 145 |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|
抄録 |
This paper addresses the issue of the education for international understanding through a case of "Teddy. Bear Project" between Mitsujyou Elementary School in Japan and Elmhurst Elementary School in North Carolina in U.S.A. Children of each partner school exchanged a "Teddy Bear" and they wrote a diary from the bear's viewpoints. Our results based on children's descriptions in their dairies suggest that this project can promote education for international understanding, especially understanding of their own culture, understanding of their identities and their self esteem. The "Teddy Bear Project" was found to be very successful in to enhancing understanding and acceptance of diverse cultures.
|
NDC分類 |
教育 [ 370 ]
|
言語 |
日本語
|
資源タイプ | 紀要論文 |
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
|
発行日 | 2008-03-20 |
出版タイプ | Version of Record(出版社版。早期公開を含む) |
アクセス権 | オープンアクセス |
収録物識別子 |
[ISSN] 1341-111X
[NCID] AN10491493
|